ProLigno / ProLigno 2009 Numarul 3  
     
 
 
   
 

 

 

 

 

 

 

 

STRATEGIILE TRANSNATIONALE ADOPTATE DE PRODUCATORII DE MOBILA. STUDIU DE CAZ: FIRMA IKEA

Dana BOSCOR
Conf.dr. - Universitatea "Transilvania" din Brasov - Facultatea de Stiinte Economice
Adresa: Bd.Eroilor 29, 500036 Brasov, Romania
Tel: +40 268 473538. Fax: +40 268 473538
E-mail: dana.boscor@unitbv.ro

Gabriel BRATUCU
Prof.dr. - Universitatea "Transilvania" din Brasov - Facultatea de Stiinte Economice
Adresa: Bd.Eroilor 29, 500036 Brasov, Romania
Tel: +40 268 473538. Fax: +40 268 473538
E-mail: gabriel.bratucu@unitbv.ro

Rezumat:
Strategia reprezinta un plan de actiune care canalizeaza resursele organizatiei spre indeplinirea obiectivelor in scopul diferentierii fata de concurenti. Principalele patru tipuri de strategii utilizate de firme la nivel international sunt: strategia de export, strategia multilocala, strategia globala si strategia transnationala. Datorita dificultatii in mentinerea unui echilibru intre controlul la nivel central si adaptarea locala, majoritatea firmelor considera dificila implementarea strategiei transnationale. Utilizarea elementelor specifice acestei strategii se observa la nivelul fiecarui element al mixului de marketing: produs, pret, promovare si distributie. Pentru exemplificarea unei solutii aplicata cu succes, lucrarea de fata prezinta strategiile adoptate de firma globala IKEA pentru patrunderea pe pietele externe, trecerea de la strategia globala la strategia transnationala cat si elementele mixului de marketing specifice diferitelor piete.

Cuvinte cheie:
mobila, piete externe, Romania, strategie.

BIBLIOGRAFIE
ALBAUM, G., DUERR, E. (2008). International Marketing and Export Management, Pearson, Prentice Hall.
CAVUSGIL, T., KNIGHT, G., RIESENBERGER, J. (2008). International Business, Pearson, Prentice Hall.
CZINKOTA, M., RONKAINEN, I. (1998). International Marketing, 5th Edition,The Dryden Press.
HOLLENSEN, S.(2007). Global Marketing, 4th Edition, Pearson, Prentice Hall.
***(2009). Curierul National 5489, 20 august 2009, IKEA Romania aloca 2.5 milioane de euro pentru marketing si promovare.
www.bursa.ro
www.capital.ro(2009). Afaceri in urcare pentru IKEA Romania
www.IKEA.com
www.roportal.ro
www.responsabilitatesociala.ro
www.wall-street.ro(2009). IKEA Romania a depasit pragul de 100 milioane euro vanzari in 2008.


 

 
Pagina creata de Costel AGACHE. Intretinere pagina Luminita Brenci. Ultima actualizare, 15 Octombrie 2009