ProLigno / ProLigno 2008 Numarul 3  
     
 
 
   
 

 

 

 

 

 

 

 

EDITORIAL

Orice activitate productiva care se finalizeaza trebuie sa aiba in vedere PIATA, adica pe cei care doresc si utilizeaza rezultatele (produsele).
Utilizatorii trebuie sa fie informati de existenta pe piata a acestor produse sau de intentia producatorului de a iesi pe piata cu asemenea produse. "Educatia" consumatorilor (utilizatorilor) este o componenta de mare importanta care trebuie "consumata" la producatorul de bunuri asa incat sa convinga piata de importanta si oportunitatea achizitionarii acelor produse, demonstrand ca sunt in pas cu moda, in pas cu evolutia gusturilor si a optiunilor umane actuale. Toate aceste dorinte ale pietii trebuie cuprinse in produs, ca rezultat al unor studii sociologice, tehnologice si conceptuale, asa incat proiectul de produs sa aiba sansa unei durate de viata a produsului cat mai mare. Produsul astfel conceput trebuie sa vina la incidenta cu dorinta pietii, dorinta care a fost orientata din timp de catre producatorul de bunuri prin tot felul de actiuni.
Actiunea de mare importanta la care consumatorul vine in contact cu produsul (in faza de prototip) este TARGUL sau EXPOZITIA organizata la nivel regional, national sau international.
Industria de prelucrare a lemnului din Romania organizeaza sistematic o astfel de "intalnire cu consumatorii" - Targul International BIFE-TIMB Bucuresti - unde prezinta rezultatele studiilor lor - materializate in prototipuri - si culege in acelasi timp impresiile si dorintele ce trebuie inglobate in studiile viitoare.
Studiile, proiectele de produs, managementul fabricatiei - toate sunt actiuni de mare importanta care presupun specialisti, experti, profesionisti.
Facultatea de Industria Lemnului din Brasov "produce" acesti specialisti, cu o pregatire complexa, care pot crea produse in corelatie cu evolutia pretentiilor oamenilor, iar uneori cu luarea in calcul a nostalgiilor pentru vremurile apuse - in acest caz revenind cu arta retro sau rustica, totul adaptat conditiilor de fabricatie si functiolitalitatii solicitate de omul modern.
Prin programele de studiu noi si fiabile, specialistii produsi de Facultatea de Industria Lemnului din Brasov au o pregatire cu o paleta larga de mobilitate in industrie, economie si viata sociala, avand cunostinte si putand dezvolta activitati in domeniile:
- proiectare de produs;
- programarea, lansarea si urmarirea fabricatiei;
- managementul fabricatiei;
- amenajarea interioarelor;
- restaurarea produselor din lemn.
Inclusi in sisteme industriale sau in societati comerciale specializate pe diverse servicii, absolventii pot constitui surse importante de optimizare si eficientizare a activitatilor din domeniile respective.

Prof.dr.ing. Ivan CISMARU
Presedintele Fundatiei PRO LIGNO / President of Managerial Board of PRO LIGNO Foundation



 

 
Pagina creata de Costel AGACHE. Intretinere pagina Luminita Brenci. Ultima actualizare, 10 Septembrie 2008